Autohooldus
Autode regulaarne hooldamine on vajalik, et Teie neljarattaline sõber Teid teele ei jätaks. Korraliste hoolduste puhul teostame ettenähtuid toimingud vastavalt tehase nõuetele, mistõttu on teenus võrdväärne esindustes teostatud hooldusega.
Sildade reguleerimine
Kui tihti teha?
Autodele mis sõidavad mööda meie teid, soovitame kontrollida intervalliga 20 – 25 tuhat km.
Millised on tunnused, et sild vajab reguleerimist:
- Rehvide ebaühtlane kulumine – üks rehviäär rohkem kulunud kui teine – aluskiht välja kulunud, tavaliselt ei märgata seda enne kui rehvitöökojas. Oma osa etendab siin ka rehvirõhk. Liiga palju õhku rehvis – rehv kulub keskelt rohkem. Liiga vähe õhku – rehv kulub äärtest rohkem. Rehvikulumise loogika siin seisneb toetuspinnas, vastavalt rehvisiserõhule asetub ka rehvi toetuspunkt e tööpind, mis on tugevamalt kontaktis maapinnaga.
- Rooliratta viltune asend – auto sõidab otse, kuid rooliratas on juhil viltu käes.
- Auto teelt kõrvalekaldumine – paremale / vasakule.
- Auto “ujub” teel. Kui sõiduvahendil esinevad eelpool kirjeldatud tunnused, siis on üpris tõenäoline, et esisillal on lahkujooks e esimesed rattad on lahku.
- Kui auto esirehvid “kiunuvad” kurvi sisenedes, esisilla rehvide välisküljed kuluvad kiiremini – siis on tõenäoliselt tegemist liigse kokkujooksuga.
- Väga oluline on ka tagasilla rataste erinevad kalded: kokku-lahkujooks, külgkalded – osadel sõiduvahenditel ei saagi tagasilda reguleerida. Siin aitab ainult uute sillapukside paigaldamine.
Milleks teha sildade reguleerimine?
Reguleerimise täpsusest oleneb:
- rehvide kulumiskiirus / kulumisühtlus
- Auto jätkusuutlikkus
- silladetailide jm veermikuosade kulumine
- auto “käitumine” kurvi sisenemisel, kurvis ja kurvist väljumisel
- auto teel püsimine
- vähendada rehvikulu
- kütusekulu
Veermiku remont
Regulaarne veermiku kontroll ja remont on vajalik iga auto puhul. Teelpüsivus, juhitavus ja ohutus – kõik need kaasaegse auto omadused ilmnevad ainult korras veermiku puhul. Veermiku olukord määrab teie auto ohutustaseme. Et õigeaegselt rikked avastada ja vajadusel remonti teostada, tuleb perioodiliselt läbida veermikukontrolli. Võttes arvesse töömeeste kogemusi, kes teostavad veermiku remonti, tuleb kõige rohkem vahetada järgmisi detaile:
- õõtshoovad
- šarniirid
- rooliotsad
- pooltelje otsad e veovõlli otsad
- rummu laagrid
- puksid
- amortisaatorid
Amortisaatorid on iga veermiku juurde kuuluv detail. Amortisaatorid töötavad koos õõtshoobadega ja on ette nähtud auto õõtsumise kustutamiseks sõites ebatasastes tingimustes. Rikkis amortisaatori pärast kannatavad eeskätt rattad – veljed kõverduvad, rehvid võivad saada külgedele vigastusi. Seepärast peab amortisaatorite vahetus olema alati õigeaegne. Esimene märk sellest, et on vaja vahetada amortisaator,on juhitavuse halvenemine. Kui ratas hüppab teekonarustel ja ei ole pidevas kontaktis teega, hakkab auto „otsima“ suunda, eriti kurvides. Sageli on näha õli amortisaatori vardal – see tähendab, et õli lekib amortisaatorist.
Mootori remont
Alati ei saa määrata millal täpselt tuleks teha mootori kapitaalremont. Arvestada tuleb paljude erinevate faktoritega. Suur läbisõit ei ole alati mõjuv põhjus, et mootor vajab kapitaalremonti. Peamiseks faktoriks mis määrab mootori tööea on tehnilise hoolduse regulaarsus. Korrapärase hooldusega töötab mootor kindlalt mitmeid kümneid tuhandeid kilomeetreid. Hooletu suhtumine mootori korralisse hooldusesse ja muidugi ka hooletu sõidustiil viib väga kiiresti mootori kapitaalremondi vajaduseni.
Mootor võtab õli ? Seda võib pidada ka kolvirõngaste, klapisääretihendite või klapi juhtpukside kontrollimise põhjuseks, eeldusel et õlikadu ei ole seotud väliste leketega. Abi saamiseks tuleks pöörduda spetsialisti poole, kes saab määrata Teie mootori seisukorra kompressiooni mõõtmisega.
Mis viitab mootori kapitaalremondi vajaduseni? Võimsuse kadu, ebastabiilsed pöörded, klapimehhanismi müra ja suurenenud kütusekulu on tavalised märgid mis viitavad kapitaalremondi vajadusele, eriti kui need kõik nähtused ilmnevad üheaegselt. Kui reguleerimistööd ei kõrvalda probleeme on ainus võimalus mootori remont.
Mootori kapitaalremont tähendab kõigi tema parameetrite taastamist tasemele, mis vastab uuele mootorile.
Sageli on ka odavam vahetada üks mootor teise vastu, kui et hakata eraldi varuosi kokku ostma.
Kindlasti tasub meeles pidada, et ei tasu ennem varuda varuosi kui ei ole põhjalikult uuritud mootoriploki olukorda!
Automaatkäigukastide õlivahetus ja remont
Automaatkäigukastid töötavad libisemise põhimõttel, ehk nagu manuaalkäigukastiga autol on üks sidur mida siis juht libistab, et kohalt startida või käike vahetada. Automaatkäigukastides on aga libisevaid „sidureid“ hoopis rohkem. Neid kutsutakse lamellideks. Samuti töötab hüdrotrafo, ehk turbiin libisemise põhimõttel. Kogu libisemine on hõõrdumine siis selle tagajärjel tekib mustust ja sodi. Automaatkäigukastides toimub kogu libisemine õli sees ja seega määrdunud õli kannab kogu sodi mööda käigukasti edasi. Kuna aga hüdraulikaplokk on väga kapriisne detail siis iga väiksemgi sodi hakkab tema tööd takistama ja tänu sellele hakkab käigukasti jõnksutama ja muid ebaloomulikke asju tegema. Samuti põhjustab määrdunud õli käigukasti kiirema lagunemise. Automaatkäigukastis on küll sees magnetid ja filter mis siis seda mustust eemaldada püüavad aga nende eemaldusvõime on piiratud ja seega vajaks nad vahetust ning puhastamist.